Syy miksi en vähään aikaan ole pystynyt blogiin kirjoittaa on se, että olen ollut kakkiaisten vankina Makkarajärvellä. Kaikki kävi seuraavanlaisesti.

Kaikkihan tietävät minun köökkitieteellisen kakkiaistutkimukseni. Olin siis joulua edeltävänä viikkona ollut taas Makkarajärvellä bongaamassa kakkiaisia ja pääsinkin lähelle heitä. Kiven takaa kurkin ja kuinka ollakaan minun takaa alkoi kuulua kiroilua ja pahaa hajua. Käännyin ja huomasin kaksi lyhyttä liivipaitaista miestä, jotka näyttivät sormella minuun ja huusivat. Sen verran minäkin heitä hätkähdin, että yritin siitä lähteä pakosalla, mutta he olivat nopeampia. Nuoremman näköinen näistä veijareista ampui minua puhallusputkella, jossa oli jokin huumaava aines. Aika nopeasti kun tunsin kivun pohkeeni sivussa, alkoi tajunta hämärtyä. Retkahdin velttona maahan, ja seuraavan kerran kun heräsin tosin edelleen hyvin huuruisena, olin jossakin suuressa maanalaisessa holvistossa. Siellä makasin koko joulun ja uuden vuoden, joten en ole päässyt kirjoittelemaan blogia vähään aikaan.

Myöhemmin kirjoittelen kokemuksistani enemmän kun aika vähän kuluu. Lupasin tosin kautta kiven ja kannon, että en kerro tästä kellekään, mutta eivät kai kakkiaiset surffaa netissä ja tuskin ainakaan blogeja kirjoittamassa.

Taisi jäädä kertomatta se, että miten pääsin pakoon kakkiaisluolasta. No lahjoin virkaheiton vanginvartijan halpiskiikareilla ja lupasin tuoda hänelle korillisen keskiolutta. Halvalla siis pääsin vaikka henki oli uhattuna. Nyt taitaa olla viisainta olla varovaisempi kakkiasihommien kanssa.

Joka tapauksessa minun köökkitieteily jatkuu joka tapauksessa käy tämä harrastus kuinka vaaraliseksi tahansa. Täytyy vain varata jotain kaunista ja kakkiaisille mieleistä aina matkaan, jos vaikka joutuisi uudelleen vangiksi. Pääsee ainakin pakosalle lahjomalla vartijat.

no näihin tunnelmiin tänään.